Wanneer heb ik recht op de Mobiliteitsgarantie?

De Mobiliteitsgarantie geldt in eerste instantie tot de eerste grote onderhoudsbeurt die volgens fabrieksvoorschriften moet plaatsvinden. In alle daaropvolgende jaren kun je een beroep blijven doen op de Mobiliteitsgarantie, mits je het reguliere onderhoud en de geadviseerde reparatiewerkzaamheden op tijd laat uitvoeren bij Autobedrijf Van der Heide. Evenals de geadviseerde reparatie- of onderhoudswerkzaamheden.

Wanneer schakel ik de Volkswagen Mobiliteitsservice in?

Als je onverhoopt pech krijgt met jouw Volkswagen. Het maakt niet uit wáár je pech krijgt: op je eigen oprit, of elders in Nederland of Europa. Ook bij (ruit)schade kun je de Mobiliteitsservice inschakelen. Bij twijfel zal de Volkswagen alarmcentrale je informeren over de mogelijkheden.

Hoe werkt Volkswagen Mobiliteitsservice?

Wanneer je de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer ingeschakeld of de ANWB Wegenwacht. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zul je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.

Wat te doen bij pech in Nederland?

  • Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Denk hierbij aan een hesje en een gevarendriehoek.
  • Bel Volkswagen Mobiliteitsservice op 0800-5557000
  • Houd je Volkswagen Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
  • De medewerker vraagt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode (dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer
  • Zorg dat je je locatie weet, zodat je dit kan doorgeven met een wegnummer en kilometeraanduiding. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.
  • Zodra de benodigde gegevens werkt zijn, zal de alarmcentrale van Volkswagen Mobiliteitsservice de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je eventueel weer terugbellen naar de alarmcentrale.