Wanneer heb ik recht op de Mobiliteitsgarantie?

De Mobiliteitsgarantie geldt in eerste instantie tot de eerste grote onderhoudsbeurt die volgens fabrieksvoorschriften moet plaatsvinden. In alle daaropvolgende jaren kun je een beroep blijven doen op de Mobiliteitsgarantie, mits je het reguliere onderhoud en de geadviseerde reparatiewerkzaamheden op tijd laat uitvoeren bij Autobedrijf Van der Heide. Evenals de geadviseerde reparatie- of onderhoudswerkzaamheden.

Wanneer schakel ik de Mobiliteitsservice in?

Als je onverhoopt pech krijgt met jouw Volkswagen, SEAT, ŠKODA of VW Bedrijfswagen. Het maakt niet uit wáár je pech krijgt: op je eigen oprit, of elders in Nederland of Europa. Ook bij (ruit)schade kun je de Mobiliteitsservice inschakelen. Bij twijfel zal de alarmcentrale je informeren over de mogelijkheden.

Hoe werkt de Mobiliteitsservice?

Wanneer je de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde dealer ingeschakeld of de ANWB Wegenwacht. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zul je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.

Wat te doen bij pech in Nederland?

  • Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Denk hierbij aan een hesje en een gevarendriehoek.
  • Bel de Mobiliteitsservice 
  • Houd je Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
  • De medewerker vraagt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode (dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer
  • Zorg dat je je locatie weet, zodat je dit kan doorgeven met een wegnummer en kilometeraanduiding. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.
  • Zodra de benodigde gegevens werkt zijn, zal de alarmcentrale van Volkswagen Mobiliteitsservice de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je eventueel weer terugbellen naar de alarmcentrale.